Zasady i warunki

Dane podstawowe

Dostawca:
INDIANA s.r.o., Na Lysině 658/25, 147 00 Praha 4
ID: 26721309
DIC: CZ26721309
(zwany dalej "Dostawcą")
Tel: +420 770 101 116 (cena połączenia jest normalna zgodnie z taryfą operatora)
E-mail: jerky@jerky.cz

Postanowienia wstępne

Niniejszy regulamin (zwany dalej "Regulaminem") spółki INDIANA s.r.o., Na Lysině 658/25, 147 00 Praha 4, ID No.: 26721309, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym, prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, sekcja C, Insert 89534 (zwanej dalej "Sprzedawcą"), reguluje zgodnie z postanowieniami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz, Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwany dalej "Kodeksem cywilnym"), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej "Umową kupna") zawartej między Sprzedawcą a konsumentem (zwanym dalej "Kupującym") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem https://www.jerky-shop.pl (zwanej dalej "Stroną Internetową"), za pośrednictwem interfejsu Strony Internetowej (zwanego dalej "Interfejsem Internetowym Sklepu").

Sprzedawca to osoba, która zawierając i wykonując umowę kupna działa w zakresie swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej. Jest to przedsiębiorca, który bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarcza produkty lub usługi kupującemu.

Kupujący jest klientem sklepu internetowego sprzedawcy. W świetle obowiązujących przepisów rozróżnia się kupującego będącego konsumentem i kupującego niebędącego konsumentem:
Kupującym będącym konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę kupna-sprzedaży z przedsiębiorcą lub w inny sposób dokonuje z nim transakcji.

Kupujący niebędący konsumentem jest przedsiębiorcą. Każda osoba, która zawiera umowy kupna w związku z własną działalnością gospodarczą, produkcyjną lub podobną lub w ramach niezależnego wykonywania swojego zawodu, lub która działa w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy, jest również uważana za przedsiębiorcę.

Niniejsze warunki nie mają zastosowania w przypadku, gdy osoba zamierzająca nabyć towary od sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą działającą w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodowej przy zamawianiu towarów. Stosunki prawne między sprzedawcą a przedsiębiorcami podlegają warunkom mającym zastosowanie do takich innych stosunków prawnych.

Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży oraz Regulamin są sporządzone w języku czeskim. Umowa kupna może zostać zawarta w języku czeskim.

Sprzedający może zmienić lub uzupełnić brzmienie Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji warunków.

Zamawianie towarów

Lista towarów jest dostępna na stronie internetowej www.jerky.cz. Dostawca nie gwarantuje natychmiastowej dostępności wszystkich pozycji. Dostępność towarów będzie zawsze potwierdzana pocztą elektroniczną. Aby złożyć zamówienie, klient

  • wybiera towar
  • należycie wypełnia formularz zamówienia
  • wysyła zamówienie
  • Wysłane zamówienie towaru jest propozycją zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Zamówienie służy również do rezerwacji towaru. Klient może sprawdzić ceny towarów dla poszczególnych pozycji. W przypadku wybrania płatności za pobraniem towar zostanie dostarczony BEZPŁATNIE (opakowanie również jest BEZPŁATNE). Przed wysłaniem zamówionego towaru zostanie do Państwa wysłana wiadomość e-mail zawierająca
  • ostateczną cenę zamówionego towaru (z uwzględnieniem rabatów)
  • informacje dotyczące dostawy/odbioru zamówionych towarów
  • klient zostanie poproszony o wyrażenie zgody

Anulowanie zamówienia

Klient i Dostawca mogą anulować zamówienie Klienta bez podania przyczyny do momentu potwierdzenia zamówienia przez Dostawcę. W przypadku anulowania zamówienia przez Dostawcę, Dostawca zazwyczaj podaje powód, dla którego zamówienie nie może zostać potwierdzone. Anulowanie zamówienia po zawarciu umowy kupna jest możliwe wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu między Dostawcą a Klientem i na wzajemnie uzgodnionych warunkach. Towary będą zarezerwowane dla klienta w siedzibie dostawcy przez okres 5 dni roboczych od wezwania do odbioru.

Klient ma prawo do sprawdzenia towaru w siedzibie Dostawcy przed zawarciem umowy kupna-sprzedaży.
W przypadku osobistego odbioru towarów w siedzibie dostawcy, umowę kupna-sprzedaży uznaje się za zawartą dopiero po uiszczeniu pełnej ceny kupna i przyjęciu towarów przez klienta.

Wysyłka/odbiór towarów

W przypadku towarów, które mają zostać wysłane do klienta w drodze zamówienia pocztowego, do faktycznego zawarcia umowy kupna wymagane jest wiążące potwierdzenie zamówienia przez dostawcę. Wiążące potwierdzenie zamówienia nie jest automatycznie wygenerowanym elektronicznym potwierdzeniem otrzymania zamówienia w systemie dostawcy, ale elektronicznie wysłanym potwierdzeniem lub telefonicznym potwierdzeniem zamówienia przez dostawcę, w którym dostawca i klient potwierdzają treść zamówienia, w szczególności:

  • rodzaj towaru
  • liczba sztuk
  • cena za towar
  • sposób i termin dostawy/odbioru
  • w momencie potwierdzenia zawarcia umowy kupna-sprzedaży
  • okres dostawy

Zamówione towary zostaną dostarczone tak szybko, jak to możliwe, zgodnie z ich dostępnością i możliwościami operacyjnymi dostawcy. Zwykle 1-5 dni roboczych od wiążącego potwierdzenia zamówienia na wysłane towary (zwykle w dniu złożenia zamówienia w przypadku odbioru osobistego, jeśli zamówienie jest wiążąco potwierdzone przez dostawcę). Towar uznaje się za dostarczony z chwilą dostarczenia go na adres wskazany przez klienta w zamówieniu.

Sposób dostawy

Klient wybiera dostawę towarów pocztą lub odbiór osobisty podczas wypełniania formularza zamówienia. W przypadku dostawy wysyłkowej, dostawę pod wskazany adres zapewnia dostawca na terenie całej Republiki Czeskiej. Koszt transportu towarów ponosi dostawca.

Odbiór towarów z firmy kurierskiej
Zalecamy sprawdzenie towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia mechanicznego uszkodzenia opakowania produktu, należy sporządzić protokół uszkodzenia w obecności przewoźnika i uzyskać potwierdzenie tego faktu przez przewoźnika. Na podstawie sporządzonego protokołu klient otrzyma stosowny rabat lub zostanie mu dostarczony nowy produkt. Podpisując dowód dostawy do przewoźnika, klient wyraża zgodę na przyjęcie towarów i potwierdza, że dotarły one nieuszkodzone mechanicznie. Dlatego przed podpisaniem należy dokładnie sprawdzić opakowanie.

Odbiór osobisty towarów
Zalecamy sprawdzenie towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu. W przypadku wykrycia jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych opakowania produktu lub zamiany produktu, prosimy o poinformowanie o tym fakcie osoby, która przekazała towar. Późniejsze reklamacje nie będą uwzględniane.
W przypadku odbioru osobistego towarów w siedzibie dostawcy, umowę kupna-sprzedaży uznaje się za zawartą dopiero po uiszczeniu pełnej ceny zakupu i przyjęciu towarów przez klienta.

Metoda płatności za towary

Klient ma dwie możliwości zapłaty ceny zakupu towarów. Towar może zostać opłacony w całości przy odbiorze osobistym lub w całości za pobraniem w przypadku dostawy wysyłkowej na adres wskazany w zamówieniu.

Opcje płatności:

Gotówka (w Indiana s.r.o.), przelew bankowy (faktura proforma), karta kredytowa (płatność natychmiastowa), Paypal (płatność natychmiastowa), płatność za pobraniem (PPL akceptuje karty kredytowe)

Komunikacja między klientem a dostawcą
Dalsza komunikacja pomiędzy Dostawcą a Odbiorcą odbywa się drogą elektroniczną, chyba że strony postanowią inaczej.

Warunki gwarancji i roszczenia - wykonywanie uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady
Wszystkie roszczenia gwarancyjne, w których wada ujawniła się w ciągu 30 dni od otrzymania towaru, są rozwiązywane poprzez wymianę towaru na nowy. Jeśli towar nie znajduje się w danym momencie w magazynie, zostanie zamówiony ponownie tak szybko, jak to możliwe, lub użytkownik będzie miał możliwość wyboru innego towaru o tej samej wartości. Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji poprzez wymianę towaru w ciągu 30 dni od daty zakupu, reklamowany towar musi zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu i kompletny. Gwarancja wymiany nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych.

Okres gwarancji rozpoczyna się:
data otrzymania towaru przez klienta przy odbiorze osobistym
data dostarczenia towaru/wystawienia paragonu fiskalnego w przypadku dostawy wysyłkowej
data ważności jest wskazana na odwrocie opakowania dla każdego rodzaju towaru.
Reklamacje
W przypadku wykrycia przez klienta wady zakupionego towaru w okresie gwarancyjnym, która nie została spowodowana niewłaściwym użytkowaniem, ale wadą samego produktu, klient ma prawo do reklamacji towaru w okresie gwarancyjnym (do daty wygaśnięcia gwarancji).

Procedura reklamacji
Jeśli klient chce zareklamować towary zakupione w sklepie internetowym www.jerky-shop.pl, zalecamy napisanie reklamacji, podając w szczególności:

rodzaj produktu
data ważności
numer paragonu fiskalnego
opis wady
dane kontaktowe (adres, numer telefonu, imię i nazwisko)
i wysłać pocztą elektroniczną/pocztą. Dostawca skontaktuje się z klientem w ciągu 2 dni roboczych i poinformuje go o dalszym postępowaniu. Przesyłki, które nie wskazują powodu, dla którego zostały do nas wysłane, zostaną zwrócone do nadawcy.

Zaleca się wysyłanie towarów w oryginalnym opakowaniu. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji konsument nie jest uprawniony do rekompensaty kosztów związanych z rozpatrzeniem reklamacji, a dostawca nie jest uprawniony do rekompensaty kosztów poniesionych z jego strony (chyba że konsument, na przykład, wielokrotnie składał nieuzasadnione reklamacje, w przypadku których można już założyć, że doszło do nadużycia praw konsumenta z jego strony).


Rozpatrywanie reklamacji
Dostawca oceni zasadność reklamacji z tytułu wady towaru i po dokonaniu oceny poinformuje Klienta telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o sposobie załatwienia reklamacji. Klient zostanie następnie zaproszony do odbioru reklamowanego towaru, chyba że uzgodniono inaczej. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi trzydzieści dni zgodnie z ustawą nr 634/1992 Dz.

Odstąpienie od umowy
Prawo klienta do odstąpienia od umowy
Klient jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli dostawca nie spełni uzgodnionych warunków dostawy. Ponadto klient, który nie kupuje towarów w ramach swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej, ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru zgodnie z § 53 ust. 7 i § 54 Kodeksu cywilnego. INDIANA s.r.o. oferuje możliwość zwrotu nieużywanego towaru po upływie tego terminu do 30 dni. Towar musi być jednak w oryginalnym opakowaniu i kompletny. W przypadku zainteresowania zwrotem używanych towarów, zaoferujemy zwrot kwoty odpowiadającej wartości używanych towarów. Skorzystanie z wydłużonego okresu zwrotu nie jest możliwe w przypadku towarów, które klient otrzymał w ramach procedury reklamacyjnej (wymiana na nowy towar).

Prawo dostawcy do odstąpienia od umowy
Dostawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy tylko do momentu wysłania towaru i tylko w przypadku niedostępności towaru, niedostępności klienta w transporcie lub znaczącej zmiany ceny towaru. Dostawca jest jednak zawsze zobowiązany do skontaktowania się z klientem przed odstąpieniem od umowy w celu uzgodnienia dalszego postępowania.

Procedura w przypadku odstąpienia od umowy
Ponieważ w przypadku odstąpienia od umowy jest ona od początku anulowana, Dostawca zwróci Klientowi koszty lub wypłaci odszkodowanie, a Klient zwróci Dostawcy wszystkie otrzymane świadczenia.

Klient może odstąpić od umowy, powiadamiając o tym Dostawcę na piśmie:

elektronicznie na adres jerky@jerky.cz
listem poleconym na adres Dostawcy
Przy odstąpieniu od umowy zaleca się podanie:
daty złożenia zamówienia oraz warunku określonego w zamówieniu (najlepiej przesłać jako załącznik do zamówienia)
dostarczyć oryginał lub kopię dowodu zakupu
numeru przesyłki w przypadku dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Jeśli klient już otrzymał i zaakceptował towary, powinien odesłać je do siedziby dostawcy, gdzie dostawca oceni stan zwracanych towarów bez zbędnej zwłoki. Aby uzyskać pełny zwrot kosztów, towary odesłane do dostawcy muszą być w nienaruszonym, nieuszkodzonym, kompletnym stanie (w tym wszystkie dostarczone dokumenty i oryginalne opakowanie).

W przypadku, gdy towary zostaną zwrócone Dostawcy w stanie innym niż nieuszkodzony, kwota zwracana przez Dostawcę w przypadku odstąpienia od umowy będzie różnicą między ceną zakupu towarów a wartością uszkodzonych towarów.

Jeśli klient spełni wszystkie powyższe warunki odstąpienia od umowy, dostawca zwróci klientowi zapłaconą cenę zakupu lub jej część w ciągu 30 dni od zwrotu towarów. Dostawca dokona zwrotu środków na konto Kupującego lub do rąk własnych po podpisaniu noty kredytowej.

Ochrona danych osobowych konsumenta

Ochronę danych osobowych kupującego, który jest konsumentem, zapewnia ustawa nr 101/2000 Dz.U. o ochronie danych osobowych z późniejszymi zmianami.

Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie następujących danych osobowych: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy lub adres rozliczeniowy, jeśli jest inny niż adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu (dalej łącznie "dane osobowe").

Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z Umowy Sprzedaży oraz w celu prowadzenia Konta Użytkownika. O ile Kupujący nie postanowi inaczej, Kupujący wyraża również zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę w celu przesyłania Kupującemu informacji i komunikatów handlowych. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w całości zgodnie z niniejszym artykułem nie jest warunkiem, który sam w sobie uniemożliwiałby zawarcie umowy kupna-sprzedaży.

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych (podczas rejestracji, na swoim koncie użytkownika, podczas składania zamówienia z interfejsu internetowego sklepu) w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą oraz że jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego bez zbędnej zwłoki o wszelkich zmianach w swoich danych osobowych.

Sprzedawca może powierzyć przetwarzanie danych osobowych Kupującego zewnętrznemu podmiotowi przetwarzającemu. Poza osobami transportującymi towary, dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim przez Sprzedającego bez uprzedniej zgody Kupującego.

ane osobowe będą przetwarzane przez czas nieokreślony. Dane osobowe będą przetwarzane w formie elektronicznej w sposób zautomatyzowany lub w formie papierowej w sposób niezautomatyzowany.

Kupujący potwierdza, że podane przez niego dane osobowe są zgodne z prawdą oraz że został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne.

W przypadku, gdy Kupujący uzna, że Sprzedawca lub Podmiot przetwarzający (art. 9.5) dokonuje przetwarzania jego danych osobowych, które jest sprzeczne z ochroną życia prywatnego i osobistego Kupującego lub sprzeczne z prawem, w szczególności, gdy dane osobowe są niedokładne w odniesieniu do celu ich przetwarzania, może on:

- zwrócić się do sprzedawcy lub podmiotu przetwarzającego o wyjaśnienie,
- zażądać od sprzedawcy lub podmiotu przetwarzającego naprawienia sytuacji.

Jeśli kupujący zażąda informacji o przetwarzaniu jego danych osobowych, sprzedawca jest zobowiązany do udzielenia mu tych informacji. Za udzielenie informacji, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedający ma prawo pobrać opłatę w rozsądnej wysokości, nieprzekraczającej kosztów niezbędnych do udzielenia informacji.

Postanowienia końcowe
Wszystkie stosunki umowne są zawierane zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Czeskiej. Jeżeli stroną umowy jest konsument, do stosunków nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego (nr 89/2012 Dz.U.) oraz ustawy o ochronie konsumentów (nr 634/1992 Dz.U.).

Niniejsze warunki obowiązują w wersji podanej na stronie internetowej Sprzedającego w dniu zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Zamówienie Kupującego jest archiwizowane po jego przyjęciu jako dokument zawartej umowy między Kupującym a Sprzedającym w celu jej realizacji i dalszej rejestracji, a jego status jest dostępny dla Kupującego. Umowa może zostać zawarta w języku czeskim lub w innych językach, chyba że jest to przyczyną niemożności jej zawarcia. Dokonując zakupu, kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Niniejsze warunki pozwalają kupującemu na ich archiwizację i powielanie. W momencie zawarcia umowy kupna kupujący akceptuje wszystkie postanowienia regulaminu obowiązujące w dniu zawarcia umowy kupna, w tym obowiązek zapłaty ceny zakupu zamówionych towarów określonej w potwierdzonym zamówieniu, chyba że w konkretnym przypadku wyraźnie uzgodniono inaczej.

Jeśli relacja ustanowiona przez Umowę kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że relacja ta podlega prawu czeskiemu. Nie ma to wpływu na prawa kupującego wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Jeśli którekolwiek z postanowień warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Zmiany i uzupełnienia umowy sprzedaży lub regulaminu wymagają formy pisemnej.


Dane kontaktowe sprzedawcy są szczegółowo określone w linku "Kontakty" na stronie internetowej. Niniejsze warunki wchodzą w życie z dniem 1.1.2024 r.